Публикатор

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wągrowieckim (V) - projekt zrealizowany




Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Oś priorytetowa I Rynek pracy otwarty dla wszystkich
Działanie 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy
Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielone z Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt pozakonkursowy

Tytuł: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wągrowieckim (V)

 

Okres realizacji:


01 styczeń 2019 - 31 grudnia 2022
 

Cel szczegółowy projektu:


Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do 29 roku życia bez pracy, w tym w szczególności osób, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NETT).
 

Zadania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

  • - zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez odbywanie stażu oraz stażu w ramach bonu stażowego u pracodawców;
  • - wzrost kwalifikacji i umiejętności zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach i bonach szkoleniowych;
  • - wsparcie finansowe dla osób chcących otworzyć włąsną firmę;
  • - wsparcie finansowe dla pracodawców tworzących nowe miejsca pracy w ramach doposażenia stanowiska pracy;
  • - pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawdowe.
 

Kto może skorzystać z projektu?


Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych  w wieku 18-29 lat, pozostających bez pracy, zarejestrowanych w PUP w Wągrowcu jako osoby bezrobotne, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), należące w szczególności do następujących kategorii osób:
  • - bezrobotni długotrwale,
  • - bezrobotni niepełnosprawni,
  • - bezrobotni o niskich kwalifikacjach.

Zakładane rezultaty:


Głównym rezultatem twardym projektu jest aktywizacja zawodowa założonej grupy osób bezrobotnych.
 

Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

 
Forma wsparcia Planowana liczba osób
Pośrednictwo pracy 388  
Staż 177
Refundacja kosztów dojazdu - staż 76
Staż w ramach bonu stażowego 58
Poradnictwo zawodowe 132
Szkolenie 94
Bon szkoleniowy 38
Prace interwencyjne 29
Refundacja kosztów dojazdu - szkolenie 40
Środki na podjęcie działalności gospodarczej 104
Wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy 32
Instrumenty dofinansowania - COVID 19 250  
Liczba uczestników ogółem   531


Ogólna wartość projektu (w podziale na lata):

 
Okres realizacji projektu (w podziale na lata)
2019 2020 2021 2022
1.288.449,07 zł. 2.232.112,92 zł. 1.818.322,62 zł. 1.675.647,38 zł.


Projekt zostanie zrealizowany zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn. Zapewniamy możliwość skorzystania ze wsparcia byłym uczestnikom projektu z zakresu włączenia społecznego realizowannych w ramach celu tematycznego 9 w RPO.

Kontakt:
 
Marta Knopczyk-Migas
koordynator projektu
tel.: 67 26 21 081, wew. 281
e-mail: marta.knopczyk.migas@pupwagrowiec.pl

Rekrutacja do projektu:

O prowadzonej rekrutacji będziemy informowali na bieżąco w aktualnościach dotyczących realizacji projektu. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać się do swojego doradcy klienta. Rekrutacja będzie trwała do 31.12.2022 roku.

AKTUALNOŚCI PROJEKTOWE 2019

1. Promocja projektu - plakat
2. Nabór wniosków o staż
3. Rekrutacja na bony szkoleniowe
4. Rekrutacja na bony stażowe
5. Rekrutacja osób zainteresowanych otwarciem własnej firmy
6. Nabór wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy
7. Plan szkoleń grupowych
8. Zakończono rekrutację na bon stażowy
9. Nabór wniosków o staż

10. Wstrzymanie naboru wniosków na bon szkoleniowy
11. Rekrutacja uczestników na szkolenie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programów Symfonia, Płatnik oraz z modułem Obliczenia arkuszowe
12. Rekrutacja uczestników na szkolenie: Kasjer fakturzysta z modułem Obliczenia arkuszowe
13. Zapytanie ofertowe na szkolenie: Kasjer fakturzysta z modułem Obliczenia arkuszowe
14. Zapytanie ofertowe na szkolenie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programów Symfonia, Płatnik oraz z modułem Obliczenia arkuszowe
15. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na wykonanie szkolenia: Kasjer fakturzysta z modułem obliczenia arkuszowe
16. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na wykonanie szkolenia:  Kurs rachunkowości z zastosowaniem prokramów Symfonia, Płatnik oraz modułem obliczenia arkuszowe
17. Wznowiona rekrutacja na bony szkoleniowe
18. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
19. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
20. Rekrutacja na bon szkoleniowy


AKTUALNOŚCI PROJEKTOWE 2020

1. Rekrutacja na bony stażowe

2. Rekrutacja na bony szkoleniowe
3. Zakończono rekrutację na bony stażowe
4. Rekrutacja na prace interwencyjne
5. Rekrutacja na bony szkoleniowe
6. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
7. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
8. Rekrutacja na prace interwencyjne
9. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
10. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej


AKTUALNOŚCI PROJEKTOWE 2021

1. Rekrutacja na bony stażowe

2. Rekrutacja na prace interwencyjne
3. Rekrutacja na bony stażowe
4. Rekrutacja na prace interwencyjne
5. Nabór wniosków o staż
6. Rektrutacja na bon szkoleniowy
7. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
8. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
9. Rekrutacja na bony szkoleniowe
10. Zakończono nabór wniosków na bony stażowe w tym roku
11. Rekrutacja na prace interwencyjne
12. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
13. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
14. Rekrutacja na prace interwencyjne
15. Nabór wniosków o staż
16. Nabór wniosków o staż
17. Rekrutacja na prace interwencyjne
18. Plan szkoleń na 2021 rok
19. Nabór na szkolenia grupowe
20. Nabór wniosków o staż
21. Rekrutacja na bon szkoleniowy
21. Nabór wniosków o staż
22. Nabór wniosków o staż
23. Rekrutacja na bon szkoleniowy
24. Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Kadry i płace z zastosowaniem programu Płatnik oraz modułem obliczenia arkuszowe
25. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie Kadry i płace z zastosowaniem programu Płatnik oraz modułem obliczenia arkuszowe
26. Rekrutacja na bon szkoleniowy
27. Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programu Symfonia oraz modułem obliczenia arkuszowe
28.Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Magazynier z obsługą komputera oraz modułem Obliczenia arkuszowe
29. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programu Symfonia oraz modułem obliczenia arkuszowe
30. Rekrutacja na bon szkoleniowy
31. Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Uprawnienia elektryczne do 1kV
32. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie: Magazynier z obsługą komputera oraz modułem Obliczenia arkuszowe
33. Zakończono nabór wniosków na staż oraz prace interwencyjne
34. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie: Uprawnienia elektryczne do 1kV
35. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych


AKTUALNOŚCI PROJEKTOWE 2022

1. Harmonogram naboru wniosków na usługi i instrumenty rynku pracy
2. Nabór wniosków o staż
3. Rekrutacja na bony stażowe
4. Rekrutacja na prace interwencyjne
5. Rektrutacja na bon szkoleniowy
6. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
7. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
8. Nabór wniosków o staż

9. Rekrutacja na bony stażowe
10. Rekrutacja na prace interwencyjne
11. Rekrutacja na bony stażowe
12.
Nabór wniosków o staż
10. Rekrutacja na bony szkoleniowe
11. Rekrutacja na bony stażowe
12. Rekrutacja na prace interwencyjne
13.
Nabór wniosków o staż
14. Rekrutacja na bon stażowy
15. Rekrutacja na prace interwencyjne
16. Rekrutacja na szkolenia grupowe
17. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
18. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
19. Nabór wniosków na bon szkoleniowy
20. Nabór wniosków na staż
21. Nabór wniosków na prace interwencyjne
22. Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programu Symfonia oraz modułem obliczenia arkuszowe
23. Zapytanie ofertowe na szkolenie w zakresie: Kasjer fakturzysta z modułem obliczenia arkuszowe
24. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie: Kurs rachunkowości z zastosowaniem programu Symfonia oraz modułem obliczenia arkuszowe
25. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty na realizację szkolenia w zakresie: Kasjer fakturzysta z modułem obliczenia arkuszowe
26. Nabór wniosków na staż
27. Zakończyliśmy nabór wniosków na prace interwencyjne
28. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
29. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
30. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
31. Nabór wniosków o przyznanie osobom bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej
32. Nabór wniosków na bon szkoleniowy
33. Zakończyliśmy nabór wniosków na prace interwencyjne
34. Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Z dniem 31.12.2022 roku zakończono realizację projektu.


(data aktualizacji (31.12.2022)

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców

Wągrowiec, 05.02.2025 r.

UWAGA !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu zaprasza do składania wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców. Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie od 26.02.2025r. do 27.02.2025r.:

  • w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wągrowcu (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do PUP w Wągrowcu) lub
  • elektronicznie (EPUAP, e-Doręczenia)

Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platform elektronicznych, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Wnioski złożone poza ww. terminem naboru nie będą rozpatrywane.

Wypłata środków KFS musi nastąpić w roku kalendarzowym, w którym zostały one przyznane. 
Umowy zawiera się tylko na działania na rzecz kształcenia ustawicznego, które się jeszcze nie rozpoczęły.


Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Wągrowcu będzie uwzględniał:

  1. Zgodność dofinansowywanych działań  z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025 rok;
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług, wymienionych na liście certyfikatów/akredytacji podlegających ocenie na potrzeby rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych;
  5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów;
  8. Uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego.

Priorytety wydatkowania środków KFS  w roku 2025, ustalone przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

  1. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub województwie. Zawody deficytowe będą identyfikowane na podstawie Barometru Zawodów 2025 dla  powiatu wągrowieckiego lub województwa wielkopolskiego załączonego do ogłoszenia.
  2. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy
  3. wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku
  4. poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy
  5. promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej
  6. wspieranie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy
  7. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych
  8. rozwój umiejętności cyfrowych
  9. wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Pracodawca we wniosku musi wskazać, którym priorytetem kieruje się wnioskując o środki KFS. Wnioski bez wskazania priorytetu pozostaną bez rozpatrzenia.

Wniosek niekompletny, bez załączników pozostanie BEZ ROZPATRZENIA.

Każdy wniosek pracodawcy o środki z KFS, zostanie poddany ocenie wg kryteriów stanowiących załącznik do ogłoszenia.

W przypadku publicznych jednostek organizacyjnych wnioski o finansowanie kształcenia ustawicznego kierownika jednostki organizacyjnej oraz pracownika muszą być złożone odrębnie.

Wnioski podmiotów ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie będą rozpatrywane w zależności od stopnia zaangażowania krajowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UEL 352 z 24.12.2013, str. 9).


Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.wagrowiec.praca.gov.pl oraz w siedzibie Urzędu. Bliższe informacje można uzyskać w Urzędzie biuro nr 103, I piętro, tel.: 67 26 21 081 wew. 264.

 

Zapraszamy również do udziału w spotkaniu informacyjnym, które odbędzie się w dniu 12.02.2025r. (środa) o godz. 10.00

Podczas spotkania omówiona zostanie procedura wypełnienia i złożenia przez Pracodawców wniosku o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Osoby zainteresowane udziałem proszone są o zgłoszenie udziału telefonicznie 67 26 21 081 wew. 264 lub na adres poczty elektronicznej: aldona.ratajczak@pupwagrowiec.pl

 

Zgłoszenia prosimy przesyłać do: 11.02.2025 r. do godz. 15.00.

Więcej informacji:

tel. 67 / 26 21 081 wew. 264

Załączniki

wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców
wniosek o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.doc 273 KB
załącznik nr 1 wykaz pracowników
załącznik nr 1 wykaz pracowników.docx 17 KB
załącznik nr 2 Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis
załącznik nr 2 Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis.doc 43 KB
załącznik nr 2A oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis rolnictwo
załącznik nr 2A oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis rolnictwo.docx 20 KB
załącznik nr 3 formularz-informacji-pomoc-de-minimis
załącznik nr 3 formularz-informacji-pomoc-de-minimis.xlsx 62 KB
Załącznik do priorytetu nr 1
Załącznik do priorytetu nr 1.doc 57 KB
Załącznik do priorytetu nr 2
Załącznik do priorytetu nr 2.doc 60 KB
Załącznik do priorytetu nr 4
Załącznik do priorytetu nr 4.doc 57 KB
Załącznik do priorytetu nr 5
Załącznik do priorytetu nr 5.doc 56 KB
Załącznik do priorytetu nr 6
Załącznik do priorytetu nr 6.doc 58 KB
Załącznik do priorytetu nr 7
Załącznik do priorytetu nr 7.doc 56 KB
Załącznik do priorytetu nr 8
Załącznik do priorytetu nr 8.doc 56 KB
Załącznik do priorytetu nr 9
Załącznik do priorytetu nr 9.doc 56 KB
BAROMETR_ZAWODOW_powiat_wagrowiecki_2025
BAROMETR_ZAWODOW_powiat_wagrowiecki_2025.pdf 233 KB
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_wielkopolskie_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_wielkopolskie_2025.pdf 246 KB
kryteria oceny wniosków
kryteria oceny wniosków.doc 68 KB

Harmonogram naboru wniosków na instrumenty i usługi rynku pracy na luty 2025 roku

LP. INSTRUMENT LUB USŁUGA KONTAKT TERMIN NABORU
1. PRACE INTERWENCYJNE pokój 206
67 26-21-081 w. 255
28.01.2025 - 14.02.2025
2. ROBOTY PUBLICZNE pokój 206
67 26-21-081 w. 255
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
3. STAŻE pokój 101
67 26-21-081 w. 281
brak naboru
4. SZKOLENIA I ROZWÓJ ZAWODOWY pokój 103
67 26-21-081 w. 264, 277
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
5. BONY SZKOLENIOWE pokój 103
67 26-21-081 w. 277
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
6. BONY ZATRUDNIENIOWE parter, stanowisko 3
67 26-21-081 w. 272
pokój 205
67 26-21-081 w. 257
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
7. BONY NA ZASIEDLENIE parter, stanowisko 7
67 26-21-081 w. 269
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
8. DOFINANSOWANIE WYNAGRODZENIA ZA   ZATRUDNIENIE BEZROBOTNYCH POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA pokój 205
67 26-21-081 w. 257
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
9. JEDNORAZOWE ŚRODKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ pokój 205
67 26-21-081 w.254
brak naboru
10. REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY pokój 205
67 26-21-081 w.257
brak naboru
11. KOSZTY PRZEJAZDU DO MIEJSCA ODBYWANIA STAŻU / ZATRUDNIENIA pokój 101
67 26-21-081 w. 281
pokój 205
67 26-21-081 w. 254
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
12. PRACE SPOŁECZNIE UŻYTECZNE pokój 206
67 26-21-081 w. 255
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
13. REFUNDACJA KOSZTÓW OPIEKI pokój 205
67 26-21-081 w. 254
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
14. ZWROT KOSZTÓW WYNAGRODZENIA DPS I WRIPZ pokój 205
67 26-21-081 w.257
w systemie ciągłym, do wyczerpania środków finansowych
15. KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY pokój 103
67 26-21-081 w. 264
26.02.2025 - 27.02.2025

Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy dostępna na smartfonach

 

  • Resort finansów udostępnił aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy (e-US). Dzięki temu każdy posiadacz smartfona może mieć łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego.
  • Aplikacja e-Urząd Skarbowy wdrażana jest etapami. Aktualnie użytkownicy mają dostęp do wszystkich usług na koncie osoby fizycznej.
  • W kolejnych wersjach zakres funkcjonalności aplikacji będzie rozszerzony m.in. o dostęp do konta organizacji i nowe planowane usługi.

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) pod koniec stycznia 2025 r. udostępniła aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy, która zapewnia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego przez smartfona.

Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest kolejnym krokiem w kierunku cyfryzacji usług KAS. Dzięki niej możliwe jest załatwienie większości spraw urzędowych online z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym.

Teraz wszystkie najistotniejsze informacje o swoich sprawach podatkowych można mieć – w bardzo dosłowny sposób – w zasięgu ręki, we własnym telefonie. – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu – W aplikacji można złożyć dokumenty podatkowe, a składane w ten sposób wnioski, czy deklaracje, nie wymagają podpisu elektronicznego. Część zaświadczeń podatkowych można dzięki temu otrzymać w ciągu kilku sekund nie ponosząc żadnych kosztów. W aplikacji można też bezpiecznie i wygodnie opłacić podatki (przelewem on-line lub BLIKiem).

Szybkie i łatwe składanie dokumentów i deklaracji podatkowych

Przy pomocy aplikacji użytkownicy mogą w dowolnym momencie sporządzić i wysłać dokumenty do wybranego organu podatkowego. W aplikacji dostępne są także kreatory, które ułatwiają przygotowanie pisma. 

Aplikacja umożliwia złożenie deklaracji podatkowych PIT, CIT, VAT, PCC, SD, a także formularzy rejestracyjnych oraz dotyczących SME.

Użytkownik aplikacji może składać dokumenty i deklaracje bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego. System automatycznie uzupełni dane identyfikacyjne podatnika w formularzach.

Wygodny i szybki odbiór dokumentów dzięki e-Korespondencji

Po wyrażeniu zgody na e-Korespondencję klienci mogą także odbierać dokumenty od organów podatkowych na swoim smartfonie. Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem.

W aplikacji można następnie wygodnie przeglądać i pobierać otrzymane dokumenty, w tym zaświadczenia.

Użytkownik znajdzie w aplikacji także informacje o złożonych deklaracjach podatkowych i pismach wysłanych do organów podatkowych. W przypadku dokumentów złożonych elektronicznie możliwe jest ich przeglądanie i pobieranie na smartfona.

Bezpieczeństwo danych

Podczas instalacji aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfonie wystarczy jednorazowe uwierzytelnienie jedną z metod dostępnych w usłudze login.gov.pl, np. profilem zaufanym. Kolejne logowania do aplikacji są możliwe przy użyciu danych biometrycznych lub kodu PIN.

Dane osobowe użytkownika nie są gromadzone na urządzeniu, dlatego są bezpieczne nawet w przypadku utraty telefonu. Użytkownik będzie automatycznie wylogowany z aplikacji w przypadku braku aktywności. W każdej chwili można też usunąć konto w aplikacji na smartfonie. Dostęp do konta w e-Urzędzie Skarbowym z aplikacji na konkretnym smartfonie można też łatwo usunąć z poziomu aplikacji webowej.

Wszystkie potrzebne informacje podatkowe w jednym miejscu

Aplikacja zapewnia aktualne informacje o rozliczeniach właściciela konta, zwrotach podatku, mandatach karnych i wygodne płatności online. Użytkownik może w aplikacji także zweryfikować informacje o udzielonych pełnomocnictwach i sprawdzić listę swoich aktów notarialnych.

Dla przedsiębiorców udostępniamy w aplikacji możliwość wygenerowania i pobrania na smartfon Raportu podatnika – kompleksowej informacji o sytuacji podatkowej dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Rozwój aplikacji e-Urząd Skarbowy

Już teraz w aplikacji e-Urząd Skarbowy udostępniamy usługi dla osób fizycznych. Na kolejnych etapach dodawane będą nowe funkcjonalności, m.in. dostęp do konta organizacji. Planujemy również rozwój serwisu i aplikacji w zakresie modułu powiadomień dla użytkowników.

Pobierz aplikację e-Urząd Skarbowy

Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest dostępna w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim. Można ją pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store. Działa na telefonach z systemem operacyjnym Android w wersji nie niższej niż 9.0 (zalecana najnowsza dostępna na rynku) oraz iOS w wersji nie niższej niż 13.


Odbiór deklaracji PIT-11

Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje  o możliwości odbioru deklaracji  PIT-11  w terminie od 03.02.2025r. do 21.02.2025r.
 
Pit-y będą wydawane:

  • w pokoju 104 (gm. Wągrowiec, miasto i gm. Wapno, miasto i gm. Damasławek, miasto i gm. Mieścisko);

  • w pokoju 105 (miasto Wągrowiec, miasto i gm. Skoki, miasto i gm. Gołańcz + osoby, które pobierały dodatek aktywizacyjny);
     

PIT-y nieodebrane w powyższym terminie będą wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej do 28 lutego 2025r.
 
Warunkiem otrzymania rozliczenia jest potwierdzenie tożsamości osoby na podstawie dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu zaopatrzonego w fotografię i oznaczonego numerem lub serią.


Oferty pracy


Informacje o publikacji dokumentu