W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wągrowieckim (V) - projekt zrealizowany
Marta Knopczyk-Migas
Опубликовано 02.03.22
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Oś priorytetowa I Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielone z Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt pozakonkursowy
Tytuł: Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie wągrowieckim (V)
Okres realizacji:
01 styczeń 2019 - 31 grudnia 2022
Cel szczegółowy projektu:
Zwiększenie możliwości zatrudnienia osób młodych do 29 roku życia bez pracy, w tym w szczególności osób, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NETT).
Zadania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
- zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez odbywanie stażu oraz stażu w ramach bonu stażowego u pracodawców;
- wzrost kwalifikacji i umiejętności zawodowych poprzez uczestnictwo w szkoleniach i bonach szkoleniowych;
- wsparcie finansowe dla osób chcących otworzyć włąsną firmę;
- wsparcie finansowe dla pracodawców tworzących nowe miejsca pracy w ramach doposażenia stanowiska pracy;
- pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawdowe.
Kto może skorzystać z projektu?
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, pozostających bez pracy, zarejestrowanych w PUP w Wągrowcu jako osoby bezrobotne, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), należące w szczególności do następujących kategorii osób:
- bezrobotni długotrwale,
- bezrobotni niepełnosprawni,
- bezrobotni o niskich kwalifikacjach.
Zakładane rezultaty:
Głównym rezultatem twardym projektu jest aktywizacja zawodowa założonej grupy osób bezrobotnych.
Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:
Forma wsparcia
Planowana liczba osób
Pośrednictwo pracy
388
Staż
177
Refundacja kosztów dojazdu - staż
76
Staż w ramach bonu stażowego
58
Poradnictwo zawodowe
132
Szkolenie
94
Bon szkoleniowy
38
Prace interwencyjne
29
Refundacja kosztów dojazdu - szkolenie
40
Środki na podjęcie działalności gospodarczej
104
Wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy
32
Instrumenty dofinansowania - COVID 19
250
Liczba uczestników ogółem
531
Ogólna wartość projektu (w podziale na lata):
Okres realizacji projektu (w podziale na lata)
2019
2020
2021
2022
1.288.449,07 zł.
2.232.112,92 zł.
1.818.322,62 zł.
1.675.647,38 zł.
Projekt zostanie zrealizowany zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet i mężczyzn. Zapewniamy możliwość skorzystania ze wsparcia byłym uczestnikom projektu z zakresu włączenia społecznego realizowannych w ramach celu tematycznego 9 w RPO.
Kontakt:
Marta Knopczyk-Migas koordynator projektu tel.: 67 26 21 081, wew. 281 e-mail: marta.knopczyk.migas@pupwagrowiec.pl
Rekrutacja do projektu:
O prowadzonej rekrutacji będziemy informowali na bieżąco w aktualnościach dotyczących realizacji projektu. Osoby zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać się do swojego doradcy klienta. Rekrutacja będzie trwała do 31.12.2022 roku.
Nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców
Aldona Ratajczak
Опубликовано 05.02.25
Wągrowiec, 05.02.2025 r.
UWAGA !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu zaprasza do składania wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców. Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie od 26.02.2025r. do 27.02.2025r.:
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wągrowcu (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do PUP w Wągrowcu) lub
elektronicznie (EPUAP, e-Doręczenia)
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platform elektronicznych, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Wnioski złożone poza ww. terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Wypłata środków KFS musi nastąpić w roku kalendarzowym, w którym zostały one przyznane. Umowy zawiera się tylko na działania na rzecz kształcenia ustawicznego, które się jeszcze nie rozpoczęły.
Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Wągrowcu będzie uwzględniał:
Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025 rok;
Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług, wymienionych na liście certyfikatów/akredytacji podlegających ocenie na potrzeby rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych;
W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów;
Uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego.
Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2025, ustalone przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub województwie. Zawody deficytowe będą identyfikowane na podstawie Barometru Zawodów 2025 dla powiatu wągrowieckiego lub województwa wielkopolskiego załączonego do ogłoszenia.
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy
wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku
poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy
promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej
wspieranie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy
wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych
rozwój umiejętności cyfrowych
wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną
Pracodawca we wniosku musi wskazać, którym priorytetem kieruje się wnioskując o środki KFS. Wnioski bez wskazania priorytetu pozostaną bez rozpatrzenia.
Wniosek niekompletny, bez załączników pozostanie BEZ ROZPATRZENIA.
Każdy wniosek pracodawcy o środki z KFS, zostanie poddany ocenie wg kryteriów stanowiących załącznik do ogłoszenia.
W przypadku publicznych jednostek organizacyjnych wnioski o finansowanie kształcenia ustawicznego kierownika jednostki organizacyjnej oraz pracownika muszą być złożone odrębnie.
Wnioski podmiotów ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie będą rozpatrywane w zależności od stopnia zaangażowania krajowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UEL 352 z 24.12.2013, str. 9).
Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.wagrowiec.praca.gov.pl oraz w siedzibie Urzędu. Bliższe informacje można uzyskać w Urzędzie biuro nr 103, I piętro, tel.: 67 26 21 081 wew. 264.
Zapraszamy również do udziału w spotkaniu informacyjnym, które odbędzie się w dniu 12.02.2025r. (środa) o godz. 10.00
Podczas spotkania omówiona zostanie procedura wypełnienia i złożenia przez Pracodawców wniosku o środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Osoby zainteresowane udziałem proszone są o zgłoszenie udziału telefonicznie 67 26 21 081 wew. 264 lub na adres poczty elektronicznej: aldona.ratajczak@pupwagrowiec.pl
Zgłoszenia prosimy przesyłać do: 11.02.2025 r. do godz. 15.00.
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy dostępna na smartfonach
Marcin Kowalczyk
Опубликовано 04.02.25
Resort finansów udostępnił aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy (e-US). Dzięki temu każdy posiadacz smartfona może mieć łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego.
Aplikacja e-Urząd Skarbowy wdrażana jest etapami. Aktualnie użytkownicy mają dostęp do wszystkich usług na koncie osoby fizycznej.
W kolejnych wersjach zakres funkcjonalności aplikacji będzie rozszerzony m.in. o dostęp do konta organizacji i nowe planowane usługi.
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) pod koniec stycznia 2025 r. udostępniła aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy, która zapewnia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego przez smartfona.
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest kolejnym krokiem w kierunku cyfryzacji usług KAS. Dzięki niej możliwe jest załatwienie większości spraw urzędowych online z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym.
Teraz wszystkie najistotniejsze informacje o swoich sprawach podatkowych można mieć – w bardzo dosłowny sposób – w zasięgu ręki, we własnym telefonie. – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu – W aplikacji można złożyć dokumenty podatkowe, a składane w ten sposób wnioski, czy deklaracje, nie wymagają podpisu elektronicznego. Część zaświadczeń podatkowych można dzięki temu otrzymać w ciągu kilku sekund nie ponosząc żadnych kosztów. W aplikacji można też bezpiecznie i wygodnie opłacić podatki (przelewem on-line lub BLIKiem).
Szybkie i łatwe składanie dokumentów i deklaracji podatkowych
Przy pomocy aplikacji użytkownicy mogą w dowolnym momencie sporządzić i wysłać dokumenty do wybranego organu podatkowego. W aplikacji dostępne są także kreatory, które ułatwiają przygotowanie pisma.
Aplikacja umożliwia złożenie deklaracji podatkowych PIT, CIT, VAT, PCC, SD, a także formularzy rejestracyjnych oraz dotyczących SME.
Użytkownik aplikacji może składać dokumenty i deklaracje bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego. System automatycznie uzupełni dane identyfikacyjne podatnika w formularzach.
Wygodny i szybki odbiór dokumentów dzięki e-Korespondencji
Po wyrażeniu zgody na e-Korespondencję klienci mogą także odbierać dokumenty od organów podatkowych na swoim smartfonie. Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem.
W aplikacji można następnie wygodnie przeglądać i pobierać otrzymane dokumenty, w tym zaświadczenia.
Użytkownik znajdzie w aplikacji także informacje o złożonych deklaracjach podatkowych i pismach wysłanych do organów podatkowych. W przypadku dokumentów złożonych elektronicznie możliwe jest ich przeglądanie i pobieranie na smartfona.
Bezpieczeństwo danych
Podczas instalacji aplikacji e-Urząd Skarbowy na smartfonie wystarczy jednorazowe uwierzytelnienie jedną z metod dostępnych w usłudze login.gov.pl, np. profilem zaufanym. Kolejne logowania do aplikacji są możliwe przy użyciu danych biometrycznych lub kodu PIN.
Dane osobowe użytkownika nie są gromadzone na urządzeniu, dlatego są bezpieczne nawet w przypadku utraty telefonu. Użytkownik będzie automatycznie wylogowany z aplikacji w przypadku braku aktywności. W każdej chwili można też usunąć konto w aplikacji na smartfonie. Dostęp do konta w e-Urzędzie Skarbowym z aplikacji na konkretnym smartfonie można też łatwo usunąć z poziomu aplikacji webowej.
Wszystkie potrzebne informacje podatkowe w jednym miejscu
Aplikacja zapewnia aktualne informacje o rozliczeniach właściciela konta, zwrotach podatku, mandatach karnych i wygodne płatności online. Użytkownik może w aplikacji także zweryfikować informacje o udzielonych pełnomocnictwach i sprawdzić listę swoich aktów notarialnych.
Dla przedsiębiorców udostępniamy w aplikacji możliwość wygenerowania i pobrania na smartfon Raportu podatnika – kompleksowej informacji o sytuacji podatkowej dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
Rozwój aplikacji e-Urząd Skarbowy
Już teraz w aplikacji e-Urząd Skarbowy udostępniamy usługi dla osób fizycznych. Na kolejnych etapach dodawane będą nowe funkcjonalności, m.in. dostęp do konta organizacji. Planujemy również rozwój serwisu i aplikacji w zakresie modułu powiadomień dla użytkowników.
Pobierz aplikację e-Urząd Skarbowy
Aplikacja mobilna e-Urząd Skarbowy jest dostępna w trzech językach – polskim, angielskim i ukraińskim. Można ją pobrać bezpłatnie w sklepach Google Play i App Store. Działa na telefonach z systemem operacyjnym Android w wersji nie niższej niż 9.0 (zalecana najnowsza dostępna na rynku) oraz iOS w wersji nie niższej niż 13.
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje o możliwości odbioru deklaracji PIT-11 w terminie od 03.02.2025r. do 21.02.2025r.
Pit-y będą wydawane:
w pokoju 104 (gm. Wągrowiec, miasto i gm. Wapno, miasto i gm. Damasławek, miasto i gm. Mieścisko);
w pokoju 105 (miasto Wągrowiec, miasto i gm. Skoki, miasto i gm. Gołańcz + osoby, które pobierały dodatek aktywizacyjny);
PIT-y nieodebrane w powyższym terminie będą wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej do 28 lutego 2025r.
Warunkiem otrzymania rozliczenia jest potwierdzenie tożsamości osoby na podstawie dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu zaopatrzonego w fotografię i oznaczonego numerem lub serią.