Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Informacja prasowa - Krajowa Administracja Skarbowa
Weź paragon i wspieraj uczciwą konkurencję na rynku
- Pod hasłem „Weź paragon" ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Finansów.
- Akcja ma uświadomić Polakom znaczenie brania i wydawania paragonu fiskalnego.
- Kampania będzie prowadzona do końca sierpnia tego roku.
- Na stronie akcji wezparagon.gov.pl, można sprawdzić m.in., jak wygląda prawidłowy paragon i jak rozpoznać błędny.
„Biorąc paragon pomagamy budować uczciwą konkurencję. O atrakcyjności ceny produktów i usług nie powinny bowiem decydować nielegalne praktyki i obchodzenie przepisów. Płacąc za towar lub usługę każdy z nas płaci również uwzględniony w cenie podatek VAT. Jedynie paragon jest gwarancją, że podatek ten trafi do budżetu, a nie do kieszeni nieuczciwego sprzedawcy" – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Warto pamiętać: potwierdzenie zapłaty kartą płatniczą, czy tzw. paragony kelnerskie lub rachunki niefiskalne nie zastępują paragonu fiskalnego.
Ministerstwo Finansów analizuje mechanizmy występujące w szarej strefie i odnotowuje sygnały o nadużyciach. Jednym z najczęstszych motywów uchylania się od opodatkowania jest nierejestrowanie zawartych transakcji i co za tym idzie - niewydawanie paragonu fiskalnego nieuważnemu klientowi lub zbieranie paragonów fiskalnych, których klient nie zabrał ze sobą. Może to mieć dalsze konsekwencje, czyli wystawianie tzw. „pustych" faktur - właśnie na podstawie niewydanych lub nieodebranych paragonów fiskalnych.
Takie praktyki mają duże znaczenie z punktu widzenia uczciwej konkurencji, ponieważ osłabiają przedsiębiorców, którzy rzetelnie płacą podatki. Branie i wydawanie paragonów fiskalnych to dowód uczciwego obrotu gospodarczego.
Ostatecznie to klient decyduje o tym, czy bierze paragon fiskalny. Może też łatwo sprawdzić, czy ten, który mu wydał sprzedawca, jest poprawny. W ramach kampanii Ministerstwo Finansów uruchomiło stronę wezparagon.gov.pl. Można tam znaleźć m.in. najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat paragonów fiskalnych czy sprawdzić, jak wygląda prawidłowo wystawiony paragon i jak rozpoznać błędny.
Każdy ma też prawo zgłosić, że nie otrzymał paragonu fiskalnego, gdy sprzedawca miał obowiązek go wystawić. Można to zrobić:
- w urzędzie skarbowym
- przez całodobowy, bezpłatny telefon interwencyjny 800 060 000
- na e-mail: powiadomKAS@mf.gov.pl
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"