Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
ogłasza III nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
Termin składania wniosków: od 1 lipca 2020 roku do odwołania (nabór w trybie ciągłym)
Podstawa prawna: art. 15zze ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020, poz.374 z późn.zm.)
Kto może otrzymać wsparcie?
O dofinansowanie ubiegać się mogą organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), które:
• odnotowały w następstwie COVID-19 spadek przychodów z działalności statutowej, tj. obliczony jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie od dnia 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania - w porównaniu do łącznych przychodów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego;
• nie zalegały w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku (warunek ten można uznać za spełniony w przypadku, gdy organizacja pozarządowa, która na dzień składania wniosku nie zalega ze składkami i zobowiązaniami podatkowymi - na co posiada stosowne zaświadczenie);
• zatrudniają pracowników objętych wnioskiem.
Wielkość dofinansowania
W zależności od poziomu spadku przychodów z działalności statutowej o:
W zależności od poziomu spadku przychodów z działalności statutowej o:
• co najmniej 30% – do wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
• co najmniej 50% – do kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
w odniesieniu do każdego pracownika;
• co najmniej 80% – do kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez organizację pozarządową lub uprawniony podmiot, oświadczenia o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane. Oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do Umowy. Do składanego każdorazowo Oświadczenia należy dołączyć Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników.
Organizacja lub uprawniony podmiot, który otrzyma wsparcie, zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową, przez okres dofinansowania.
Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Gdzie i jak złożyć wniosek?
Wniosek jest składany do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę organizacji:
Wniosek jest składany do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę organizacji:
• w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego;
• za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą:/pupwagrowiec/Skrytka ESP;
• w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki.
Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcie: https://wagrowiec.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje
Informacje na temat naboru:
• telefon: 67 / 26 21 081
• e'mail: tarcza@pupwagrowiec.pl
---------------------------------------------------
Dofinansowanie jest objęte współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 2014-2020,
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
oraz Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020
i/lub środków Funduszu Pracy
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"