Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w stanie zagrożenia epidemicznego
Rejestracja osób bezrobotnych lub poszukujących pracy
odbywa się wyłącznie elektronicznie za pomocą www.praca.gov.pl
Do rejestracji elektronicznej niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego (ePUAP) lub podpisu kwalifikowalnego.
Tylko w uzasadnionych przypadkach,
po uprzednim kontakcie telefonicznym,
możliwe jest pozostawienie dokumentów rejestracyjnych w kopercie
w skrzynce podawczej znajdującej się w holu PUP
Dokumenty wymagane do rejestracji:
- Ksero świadectwa ostatnio ukończonej szkoły, dyplom uzyskania tytułu zawodowego + dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje np. kursy.
- Ksero wszystkich świadectw pracy.
- Książeczka wojskowa dla osób po służbie wojskowej - ksero.
- Zaświadczenie o dochodach wyszczególnione miesiącami przy pracy w niepełnym wymiarze tz. 1/2 etatu lub 3/4 etatu oraz przy umowie zlecenie.
- Osoby posiadające grupę inwalidzką przynoszą orzeczenie OKIZ - ksero.
- W przypadku posiadania ziemi zaświadczenie z właściwego Urzędu Gminy o ilości hektarów przeliczeniowych.
- Po utracie świadczeń wypłacanych przez ZUS tj. renta chorobowa i szkoleniowa, świadczenie rehabilitacyjne, zasiłek chorobowy i macierzyński należy posiadać zaświadczenie o okresach przebywania na w/w świadczeniach,
- Osoby które prowadziły działalność gospodarczą winny ponadto posiadać zaświadczenie o podleganiu ubezpieczeniu z ZUS-u.
- Załączniki
- Karta rejestracyjna.pdf (pdf, 174 KB)
- Oświadczenie bezrobotnego.pdf (pdf, 136 KB)
- Oświadczenie - posiadanie ziemi.pdf (pdf, 59 KB)
- Oświadczenie o korzystaniu z pomocy OPS.pdf (pdf, 34 KB)
- Wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego.pdf (pdf, 60 KB)
- PIT-2.pdf (pdf, 146 KB)
- oświadczenie meldunek.pdf (pdf, 170 KB)
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"