Program Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027 - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:
|
|
Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku
Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.
Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.
Nowe akty prawne
- Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
- Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)
W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.
W najbliższym czasie zamieścimy także informację o planowanych naborach wniosków na formy pomocy dostępne w 2025 roku.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej prowadzi nabory w programie Interrego Region Morza Bałtyckiego.
W programie Interreg Region Morza Bałtyckiego 2021-2027 trwają obecnie 2 nabory.
1. Nabór na projekty małe (25 marca – 8 października br.)
- Program poszukuje w szczególności projektów wspierających rozwój małych miejscowości, obszarów wiejskich oraz terenów, w których lokalna społeczność mierzy się z wyzwaniami społecznymi i gospodarczymi.
- Ważna data! Do 5 czerwca, wszystkie organizacje, które chcą być liderem, muszą złożyć pomysł na projekt (PIF – Project Idea Form) do Wspólnego Sekretariatu. Bez tego nie będzie możliwe złożenie wniosku.
Wzór PIF oraz inne niezbędne dokumenty znajdują się na stronie programu.
- Wspólny Sekretariat organizuje niebawem szkolenia online:
- 10 czerwca o tym jak dobrze napisać wniosek o dofinansowanie projektu małego (REJESTRACJA)
- 11 czerwca o tym jak skonstruować budżet małego projektu (REJESTRACJA)
2. Nabór na platformy projektów (21 maja – 20 listopada br.)
- Nabór jest dedykowany beneficjentom realizowanych/już zrealizowanych projektów współfinansowanych ze środków unijnych.
Dzięki współpracy tych beneficjentów, może powstać miejsce, w którym zostaną zgromadzone różne pomysły na rozwiązanie danego problemu, a organizacje zmagające się z tym problemem, otrzymują dostęp do gotowych rozwiązań.
- Nabór został ogłoszony w ramach programu Interreg Region Morza Bałtyckiego, ale do udziału w naborze zaproszeni są m.in. partnerzy innych programów Interreg, Horyzont Europa, programu LIFE, czy też beneficjenci krajowych i regionalnych programów współfinansowanych z EFS+ i EFRR.
- Platformy powinny dotyczyć jednego z tematów: odporne i inteligentne terytoria, innowacje społeczne dla zrównoważonej transformacji, zamknięty obieg wody i składników odżywczych, bezpieczna nawigacja morska, cyrkularne systemy żywnościowe lub wdrożenie alternatywnych paliw. Więcej informacji znajduje się w ogłoszeniu o naborze. Więcej informacji o naborze
- 4 lipca odbędzie się spotkanie online o platformach, które organizuje Wspólny Sekretariat programu (REJESTRACJA)
W ramach programu, funkcjonuje platforma, która ma na celu ułatwić tworzenie partnerstw międzynarodowych. Na platformie należy założyć konto i opisać swój pomysł na projekt lub dołączyć do już istniejącego pomysłu.

Informacja o realizacji projektu EFS+
