Instytut Szkoleniowo-Badawczy MERIDIUM Zbigniew Michalak zaprasza obywateli państw trzecich do udziału w projekcie pn. Razem w nową rzeczywistość - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:
|
|
Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku
Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.
Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.
Nowe akty prawne
- Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
- Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)
W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.
W najbliższym czasie zamieścimy także informację o planowanych naborach wniosków na formy pomocy dostępne w 2025 roku.
Instytut Szkoleniowo-Badawczy MERIDIUM Zbigniew Michalak zaprasza obywateli państw trzecich do udziału w projekcie pn. Razem w nową rzeczywistość

Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu integracji społeczno-gospodarczej 50 (40K/10M) obywateli państw trzecich, powyżej 18 roku życia pracujących/uczących się/zamieszkujących na obszarze województwa wielkopolskiego, poprzez objęcie ich kompleksowym i zindywidualizowanym wsparciem pozwalającym na lepsze funkcjonowanie w polskim społeczeństwie.
Dla każdego Uczestnika (UP) sporządzony zostanie PLAN WSPARCIA UCZESTNIKA (PWU) 50 osób x 4 godziny /osobę; 2 spotkania x 2 godziny z doradcą zawodowym. W ramach PWU przeprowadzony zostanie test znajomości języka polskiego. Na podstawie Planu Wsparcia Uczestnika opracowana zostanie diagnoza potrzeb Uczestników, którzy objęci zostaną zindywidualizowaną ścieżką obejmującą:
1. Wsparcie asystenckie w codziennym funkcjonowaniu w relacji z systemem edukacji, służbą zdrowia i innymi instytucjami publicznymi dla 30 osób (8 godzin/osobę),
2. Kursy języka polskiego dla 40 osób (120 godzin/osobę) – zajęcia średnio 2x/tydzień po 4 godziny dydaktyczne lub 4x/tydzień po 2 godziny dydaktyczne w grupach średnio 10 osobowych,
3. Szkolenia z wartości i kultury polskiej dla 40 osób (średnio 10 osób/grupa x 18 godzin/grupa; 3 spotkania x 6 godzin/grupę),
4. Indywidualne wsparcie specjalistyczne w zakresie poradnictwa prawnego dla 30 osób (6 godzin/osobę; 3 spotkania x 2 godziny),
5. Indywidualne wsparcie specjalistyczne w zakresie poradnictwa psychologicznego dla 30 osób (6 godzin/osobę; 3 spotkania x 2 godziny),
6. Indywidualne wsparcie specjalistyczne w zakresie poradnictwa zawodowego dla 30 osób (6 godzin/osobę; 3 spotkania x 2 godziny),
7. Szkolenia zawodowe dla 30 osób służące nabyciu kompetencji lub kwalifikacji – 30 osób x średnio 100 godzin – średnio 20 dni x 5 godzin/osobę wraz ze stypendium szkoleniowym w wysokości 11,93 zł/1 godzinę zajęć,
8. Staże zawodowe (3 - miesięczne ) dla 15 osób z największymi deficytami w zakresie doświadczenia zawodowego wraz ze stypendium stażowym w wysokości 1790,30 zł/ miesiąc,
9. Indywidualne pośrednictwo pracy dla 40 osób (6 godzin/osobę; 3 spotkania x 2 godziny).
Grupę docelową stanowić będą 50 obywateli państw trzecich (OPT) w tym:
a) 35 osób bezrobotnych (28K/7M)
b) 10 osób biernych zawodowo (8K/2M)
c) 5 osób pracujących (4K/1M)
d) 2 osoby z niepełnosprawnościami (1K/1M)
Wymagane dokumenty od kandydatów:
- zaświadczenie od pracodawcy/placówki w przypadku osób pracujących/uczących się,
- zaświadczenie z PUP w przypadku osób zarejestrowanych w PUP
- zaświadczenie z ZUS w przypadku osób biernych zawodowo/niezarejestrowanych w PUP,
- dokument potwierdzający legalny pobyt w Polsce np.: wiza, karta pobytu, dokument potwierdzający objęcie ochroną czasową.
Dla 80 % Uczestników/czek zapewnione zostanie wsparcie tłumacza (zadania: 1, 4-8).
Zwrot kosztów dojazdu na spotkania dla 50 % Uczestników/czek oraz zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/osobą zależną dla 20 % Uczestników/czek ramach zad. 1 oraz w ramach zadań od 3 do 10. Wyjątek stanowi zad. 2 ze względu na charakter wsparcia.
Bezpośrednim rezultatem projektu będzie osiągnięcie wskaźników rezultatu:
- liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu projektu – 28
- liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek – 12
- liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu projektu – 28
Osoba do kontaktu:
Paulina Miszczak
Kierownik projektu
Tel. 570 148 322
e-mail: p.miszczak@eprojekty.com.pl
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE

Informacja o realizacji projektu EFS+
