Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:
|
|
Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku
Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.
Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.
Nowe akty prawne
- Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
- Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)
W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.
W najbliższym czasie zamieścimy także informację o planowanych naborach wniosków na formy pomocy dostępne w 2025 roku.
Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje, że w związku z otrzymaniem dodatkowych środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, PUP dysponuje aktualnie kwotą ok. 10.800,00 zł. Pracodawców zainteresowanych skorzystaniem z dofinansowania kształcenia ustawicznego pracodawcy i pracowników zapraszamy do składania wniosków w terminie od 02.11.2023 r. do 03.11.2023 r.:
- w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wągrowcu (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do PUP w Wągrowcu) lub
- elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
Wnioski złożone poza ww. terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Wypłata środków KFS musi nastąpić w roku kalendarzowym, w którym zostały one przyznane.
Umowy zawiera się tylko na działania na rzecz kształcenia ustawicznego, które się jeszcze nie rozpoczęły.
Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Wągrowcu będzie uwzględniał:
- Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2023 rok;
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów;
- Uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego.
Ze względu na ograniczony limit dostępnych środków KFS, z dofinansowania kosztów kształcenia ustawicznego w aktualnym naborze wniosków skorzystać będą mogli w szczególności pracodawcy spełniający warunki jednego z poniższych priorytetów wydatkowania środków KFSw roku 2023, ustalone przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej:
- wsparcie kształcenia ustawicznego dla nowozatrudnionych osób (lub osób, którym zmieniono zakres obowiązków) powyżej 50 roku życia
- wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych
- wsparcie kształcenia ustawicznego osób poniżej 30 roku życia w zakresie umiejętności cyfrowych oraz umiejętności związanych z branżą energetyczną i gospodarką odpadami (cały priorytet dotyczy osób do 30 roku życia)
Pracodawca we wniosku musi wskazać, którym priorytetem kieruje się wnioskując o środki KFS. Wnioski bez wskazania priorytetu pozostaną bez rozpatrzenia.
Wniosek niekompletny, bez załączników pozostanie BEZ ROZPATRZENIA.
Każdy wniosek pracodawcy o środki z KFS, zostanie poddany ocenie wg kryteriów stanowiących załącznik do ogłoszenia.
W przypadku publicznych jednostek organizacyjnych wnioski o finansowanie kształcenia ustawicznego kierownika jednostki organizacyjnej oraz pracownika muszą być złożone odrębnie.
Wnioski podmiotów ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie będą rozpatrywane negatywnie z powodu całkowitego zaangażowania krajowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimisw sektorze rolnym (Dz. Urz. UEL 352 z 24.12.2013, str. 9).
Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.wagrowiec.praca.gov.pl oraz w siedzibie Urzędu. Bliższe informacje można uzyskać w Urzędzie biuro nr 103, I piętro, tel.: 67 26 21 081 wew. 264.

Informacja o realizacji projektu EFS+
