Skorzystaj z ulgi termomodernizacyjnej w PIT - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:
|
|
Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku
Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.
Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.
Nowe akty prawne
- Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
- Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)
W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.
KOMUNIKAT
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje, iż żaden podmiot zewnętrzny nie został upoważniony do udzielania informacji i wyjaśnień, pisania wniosków oraz organizowania spotkań w zakresie przyznawania środków na działalność gospodarczą.
Pomocy w procesie ubiegania się o powyższe środki udzielają bezpłatnie pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu.
Korzystanie z pomocy podmiotów zewnętrznych odbywa się wyłącznie na ryzyko osoby zainteresowanej.
Wszelkie ustalenia i informacje uzyskane z tych źródeł nie są wiążące dla urzędu pracy.
- Ulga termomodernizacyjna jest rozwiązaniem dedykowanym właścicielom oraz współwłaścicielom domów jednorodzinnych.
- Z ulgi mogą skorzystać trzy grupy podatników.
- Odliczeń można dokonać w zeznaniu podatkowym PIT-36, PIT-36L, PIT-37 lub PIT-28.
„Jeśli jesteś właścicielem lub współwłaścicielem domu jednorodzinnego (wolnostojącego, także w zabudowie szeregowej, bliźniaczej lub grupowej), to możesz skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej" - mówi rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, Małgorzata Spychała-Szuszczyńska.
Ulga obejmuje podatników podatku PIT opłacających podatek:
- według skali podatkowej (12% lub 32%),
- według 19% stawki podatku liniowego,
- ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Kiedy przysługuje ulga
- Z ulgi skorzystasz, jeśli poniesiesz wydatki na termomodernizację domu jednorodzinnego wymienione w załączniku do rozporządzenia [1].
- Nie możesz skorzystać z ulgi, jeśli budynek nie jest oddany do użytku (jest w budowie).
- Czas realizacji przedsięwzięcia termomodernizacyjnego nie może przekraczać 3 lat.
- Odliczyć można wydatek wraz z VAT, o ile nie odliczyłeś tego podatku na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Gdyby kwota odliczenia nie miała pokrycia w rocznym dochodzie podatnika, można dokonywać odliczeń przez kolejnych 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.
- Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały dofinansowane ze środków Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.
Skorzystanie z ulgi termomodernizacyjnej jest możliwe po złożeniu odpowiednich dokumentów. Ulgę możesz odliczyć, jeśli posiadasz fakturę wystawioną przez podatnika VAT czynnego.
Podstawą do odliczenia może być również faktura zawierającą podatek od wartości dodanej wystawiona przez podmiot z państwa członkowskiego UE.
Jakie zeznanie złożyć
Odliczeń dokonujesz w zeznaniu podatkowym PIT-36, PIT-36L, PIT- 37 lub PIT-28, do którego należy dołączyć załącznik PIT/O (informację o odliczeniach).
[1] Katalog wydatków, które podlegają odliczeniu został określony rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych.
Więcej na temat ulgi termomodernizacyjnej na stronie https://www.podatki.gov.pl/pit/ulgi-odliczenia-i-zwolnienia/ulga-termomodernizacyjna/

Informacja o realizacji projektu EFS+
