Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Wągrowiec, 20.07.2021r.
UWAGA !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu zaprasza do składania wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie od 26.07.2021r. do 04.08.2021 r.:
• w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wągrowcu (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do PUP w Wągrowcu) lub
• elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone poza ww. terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Wypłata środków rezerwy KFS musi nastąpić w roku kalendarzowym, w którym zostały one przyznane. Umowy zawiera się tylko na działania na rzecz kształcenia ustawicznego, które się jeszcze nie rozpoczęły.
Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Wągrowcu będzie uwzględniał:
1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków rezerwy KFS na 2021 rok;
2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków rezerwy KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków rezerwy KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7. Możliwość sfinansowania ze środków rezerwy KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów;
8. Uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego.
Priorytety wydatkowania środków rezerwy KFS w roku 2021, ustalone przez Radę Rynku Pracy:
a. wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców;
b. wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego, wskazanych na liście przedsiębiorstw społecznych prowadzonej przez MRiPS, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych lub pracowników Zakładów Aktywności Zawodowej;
c. wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które mogą udokumentować wykonywanie przez co najmniej 15 lat prac w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, a którym nie przysługuje prawo do emerytury pomostowej;
d. wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników Centrów Integracji Społecznej, Klubów Integracji Społecznej, Warsztatów Terapii Zajęciowej;
e. wsparcie kształcenia ustawicznego osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;
f. wsparcie kształcenia ustawicznego osób dorosłych w nabywaniu kompetencji cyfrowych.
Pracodawca we wniosku musi wskazać, którym priorytetem kieruje się wnioskując o środki rezerwy KFS. Wnioski bez wskazania priorytetu pozostaną bez rozpatrzenia.
Wniosek niekompletny, bez załączników pozostanie BEZ ROZPATRZENIA.
Każdy wniosek pracodawcy o środki rezerwy KFS, zostanie poddany ocenie wg kryteriów stanowiących załącznik do ogłoszenia.
W przypadku publicznych jednostek organizacyjnych wnioski o finansowanie kształcenia ustawicznego kierownika jednostki organizacyjnej oraz pracownika muszą być złożone odrębnie.
Wnioski podmiotów ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie będą rozpatrywane w zależności od stopnia zaangażowania krajowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UEL 352 z 24.12.2013, str. 9).
Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.wagrowiec.praca.gov.pl oraz w siedzibie Urzędu. Bliższe informacje można uzyskać w Urzędzie biuro nr 103, I piętro, tel.: 67 26 21 081 wew. 264.
Zapraszamy również do udziału w bezpłatnym webinarium, które odbędzie się w dniu 28.07.2021 r. (środa) o godz. 10.00 za pośrednictwem platformy online.
Podczas webinarium omówiona zostanie procedura wypełnienia i złożenia przez Pracodawców wniosku o środki rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Osoby zainteresowane udziałem proszone są o wypełnienie załączonego formularza zgłoszeniowego i odesłanie go na adres poczty elektronicznej: aldona.ratajczak@pupwagrowiec.pl
Zgłoszenia do udziału w webinarium prosimy przesyłać do: 27.07.2021 r. do godz. 15.00.
W odpowiedzi otrzymają Państwo link do spotkania online. W trakcie trwania webinarium zapraszamy do zadawania pytań w formie komentarzy.
Więcej informacji:
tel. 67 / 26 21 081 wew. 264 lub 252
- Załączniki
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"