Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Wągrowiec, 15.03.2021r.
UWAGA !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu zaprasza do składania wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w terminie od 15.03.2021 r. do 19.03.2021 r.:
• w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wągrowcu (za datę złożenia uznaje się datę wpływu do PUP w Wągrowcu) lub
• elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone poza ww. terminem naboru nie będą rozpatrywane.
Wypłata środków KFS musi nastąpić w roku kalendarzowym, w którym zostały one przyznane.
Umowy zawiera się tylko na działania na rzecz kształcenia ustawicznego, które się jeszcze nie rozpoczęły.
Przy rozpatrywaniu wniosków PUP w Wągrowcu będzie uwzględniał:
1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na 2021 rok;
2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
7. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów;
8. Uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego.
Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2021, ustalone przez Ministra Rodziny, Pracy i Technologii:
1. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób zatrudnionych w firmach, które na skutek obostrzeń zapobiegających rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19, musiały ograniczyć swoją działalność. Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest oświadczenie pracodawcy
o konieczności nabycia nowych umiejętności, czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.
2. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników służb medycznych, pracowników służb socjalnych, psychologów, terapeutów, pracowników domów pomocy społecznej, zakładów opiekuńczo-leczniczych, prywatnych domów opieki oraz innych placówek dla seniorów/osób chorych/niepełnosprawnych, które bezpośrednio pracują z osobami chorymi na COVID-19 lub osobami z grupy ryzyka ciężkiego przebiegu tej choroby.
3. Wsparcie zawodowego kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych.
4. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.
5. Wsparcie kształcenia ustawicznego dla osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem.
6. Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych technologii i narzędzi pracy, w tym także technologii i narzędzi cyfrowych.
7. Wsparcie kształcenia ustawicznego osób, które nie posiadają świadectwa ukończenia szkoły lub świadectwa dojrzałości.
8. Wsparcie realizacji szkoleń dla instruktorów praktycznej nauki zawodu bądź osób mających zamiar podjęcia się tego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych i opiekunów stażu uczniowskiego oraz szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego.
Pracodawca we wniosku musi wskazać, którym priorytetem kieruje się wnioskując o środki KFS. Wnioski bez wskazania priorytetu pozostaną bez rozpatrzenia.
Wniosek niekompletny, bez załączników pozostanie BEZ ROZPATRZENIA.
Każdy wniosek pracodawcy o środki z KFS, zostanie poddany ocenie wg kryteriów stanowiących załącznik do ogłoszenia.
W przypadku publicznych jednostek organizacyjnych wnioski o finansowanie kształcenia ustawicznego kierownika jednostki organizacyjnej oraz pracownika muszą być złożone odrębnie.
Wnioski podmiotów ubiegających się o pomoc de minimis w rolnictwie będą rozpatrywane w zależności od stopnia zaangażowania krajowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art.107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UEL 352 z 24.12.2013, str. 9).
Druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej www.wagrowiec.praca.gov.pl oraz w siedzibie Urzędu. Bliższe informacje można uzyskać w Urzędzie biuro nr 103, I piętro, tel.: 67 26 21 081 wew. 264
- Załączniki
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"