Ogłoszenie naboru wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy, będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu

PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU


Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:

  • pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
  • elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
  • osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.

Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:

  • platformy praca.gov.pl
  • telefonicznie - tel. centrali 67 26 21 081
  • poczty tradycyjnej - ul.Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec
  • ePUAP - adres skrytki: /pupwagrowiec/SkrytkaESP
  • poprzez pocztę mailową - powa@praca.gov.pl
  • e-Doręczenia -adres skrzynki: AE:PL-71017-67924-RFCWJ-24

Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku

Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.

Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.

Nowe akty prawne

  • Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
  • Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)

W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej  nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.


KOMUNIKAT

Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje, iż żaden podmiot zewnętrzny nie został upoważniony do udzielania informacji i wyjaśnień, pisania wniosków oraz organizowania spotkań w zakresie przyznawania środków na działalność gospodarczą.

Pomocy w procesie ubiegania się o powyższe środki udzielają bezpłatnie pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu.

Korzystanie z pomocy podmiotów zewnętrznych odbywa się wyłącznie na ryzyko osoby zainteresowanej.

Wszelkie ustalenia i informacje uzyskane z tych źródeł nie są wiążące dla urzędu pracy.


Ogłoszenie naboru wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy, będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników


Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu
 
ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy, będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników
 
Termin składania wniosków: od 24 czerwca 2020 roku do odwołania (nabór w trybie ciągłym)
 
Podstawa prawna:  art. 15zzc ustawy z dnia 02 marca 2020 roku  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych  (Dz.U. 2020, poz. 374 z późn.zm.)
 
Warunki ubiegania się o wsparcie
O dofinansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy będący osobą fizyczną, niezatrudniający pracowników, którzy:
odnotowali spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, tj. zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w 2020 roku w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy roku 2019. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego;
nie zalegali w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku
nie występują u przedsiębiorcy przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub art.13 ust.3 ustawy Prawo upadłościowe
 
Wielkość dofinansowania
Wysokość wsparcia zależności od  poziomu spadku obrotów tj.:
co najmniej 30% spadku obrotów – do wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie;
co najmniej 50 % spadku obrotów – do wysokości 70 % kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie;
co najmniej 80% spadku obrotów – do wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie.
 
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. 
 
Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych. Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie, pod rygorem zwrotu otrzymanych środków, bez odsetek, proporcjonalnie do okresu nieprowadzenia działalności gospodarczej.
 
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
Gdzie i jak złożyć  wniosek? 
Wniosek składany jest do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę Przedsiębiorcy
a) w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl 
- za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą: /pupwagrowiec/Skrytka ESP
b) w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową 
 
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki.
 
Informacje na temat naboru:
- telefonicznie – 67 2621081,
- e'mailowo – tarcza@pupwagrowiec.pl
 
 
Informacje o publikacji dokumentu

Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz