Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu

PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU


Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:

  • pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
  • elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
  • osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.

Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:

  • platformy praca.gov.pl
  • telefonicznie - tel. centrali 67 26 21 081
  • poczty tradycyjnej - ul.Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec
  • ePUAP - adres skrytki: /pupwagrowiec/SkrytkaESP
  • poprzez pocztę mailową - powa@praca.gov.pl
  • e-Doręczenia -adres skrzynki: AE:PL-71017-67924-RFCWJ-24

Informacja na temat zmian od 1 czerwca 2025 roku

Od 1 czerwca 2025 roku wchodzą w życie dwa akty prawne, które wprowadzają kompleksowe zmiany w funkcjonowaniu rynku pracy w Polsce.

Celem reformy rynku pracy jest lepsze dostosowanie usług publicznych służb zatrudnienia do zmieniającego się rynku pracy i oczekiwań klientów: bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców i przedsiębiorców, uproszczenie procedur, modernizacja systemu zatrudnienia i wsparcia.

Nowe akty prawne

  • Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620)
  • Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz.U. 2025 poz. 621)

W związku z powyższymi zmianami informujemy, że będziemy sukcesywnie zamieszczać na naszej stronie internetowej  nowe druki i formularze wniosków na formy pomocy, w zakładce Dokumenty do pobrania.


KOMUNIKAT

Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu informuje, iż żaden podmiot zewnętrzny nie został upoważniony do udzielania informacji i wyjaśnień, pisania wniosków oraz organizowania spotkań w zakresie przyznawania środków na działalność gospodarczą.

Pomocy w procesie ubiegania się o powyższe środki udzielają bezpłatnie pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu.

Korzystanie z pomocy podmiotów zewnętrznych odbywa się wyłącznie na ryzyko osoby zainteresowanej.

Wszelkie ustalenia i informacje uzyskane z tych źródeł nie są wiążące dla urzędu pracy.


Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu

ogłasza III  nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części  kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19

Termin składania wniosków:  od 16 czerwca 2020 roku  do 30 czerwca 2020 roku

Podstawa prawna: art. 15zzb ustawy z dnia 02 marca 2020 roku  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych  (Dz.U. 2020, poz.374 z póź.zm.)

Warunki ubiegania się o wsparcie

O dofinansowanie mogą ubiegać się pracodawcy będący mikroprzedsiębiorcami,  małymi lub średnimi przedsiębiorcami, którzy:
  • odnotowali spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, tj. zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w 2020 roku w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy roku 2019. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego
  • nie zalegali w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku
  • nie występują u przedsiębiorcy przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub art.13 ust.3 ustawy Prawo upadłościowe
  • zatrudniają  pracowników objętych wnioskiem.
Wielkość dofinansowania:  w zależności od  poziomu spadku obrotów:
  • co najmniej 30% spadku obrotów – do wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika
  • co najmniej 50 % spadku obrotów – do wysokości 70 % kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne w odniesieniu do każdego pracownika
  • co najmniej 80% spadku obrotów – do wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy  w odniesieniu do każdego pracownika
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
Jak złożyć  wniosek
  • w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego
  • w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki. 

W przypadku wersji  papierowej, proszę o dołączenie do wniosku 2 egz. podpisanej przez przedsiębiorcę umowy o dofinansowanie. Proszę też o zwrócenie uwagi na rzetelność i  poprawność wpisywanych danych, ich kompletność oraz złożenie czytelnego podpisu na wniosku oraz  wymaganych załącznikach.

Wzory dokumentów są aktualizowane przez MRPiPS, dlatego należy korzystać z najbardziej aktualnej wersji (pobierać z zakładki Tarcza antykryzysowa w dniu wypełniania / składania). Przed wypełnieniem wniosku proszę o zapoznanie się z zasadami i wytycznymi publikowanymi w zakładce Tarcza antykryzysowa – Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników (…) dla  mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.

Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcie: tutaj
 
Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie we wskazanym wyżej terminie, pod rygorem pozostawienia ich bez rozpatrzenia.
 
Informacje na temat naboru:
- telefonicznie – 67 2621081
- mailowo – tarcza@pupwagrowiec.pl
Informacje o publikacji dokumentu

Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz