Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych - Powiatowy Urząd Pracy w Wągrowcu

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Komunikaty

PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU


Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:

  • pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
  • elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
  • osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.

Zachęcamy do załatwiania spraw za pomocą:

  • platformy praca.gov.pl
  • telefonicznie - tel. centrali 67 26 21 081
  • poczty tradycyjnej - ul.Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec
  • ePUAP - adres skrytki: /pupwagrowiec/SkrytkaESP
  • poprzez pocztę mailową - powa@praca.gov.pl

Aktualności

Wydawca treści

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych

 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu
 
ogłasza pierwszy nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz  podmiotów, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie


Termin składania wniosków: od 29 kwietnia 2020 roku do 13 maja 2020 roku
 
Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie we wskazanym wyżej terminie, pod rygorem pozostawienia ich bez rozpatrzenia.

Podstawa prawna:  art. 15zze ustawy z dnia 02 marca 2020 roku  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych  (Dz.U. 2020, poz.374 z późn.zm.)

Kto może otrzymać wsparcie?

O dofinansowanie ubiegać się mogą organizacje pozarządowe prowadzące działalność pożytku publicznego oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), które:
  • odnotowały w następstwie COVID-19 spadek przychodów z działalności statutowej, tj. obliczony jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania w porównaniu do łącznych przychodów z analogicznych
    2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego (za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego);
  • nie zalegały w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku;
  • zatrudniają  pracowników objętych wnioskiem.
 


Wielkość  dofinansowania - w zależności od poziomu  spadku przychodów z działalności statutowej o:

 
• co najmniej 30% – do wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;

• co najmniej 50% – do kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
w odniesieniu do każdego pracownika;

• co najmniej 80% – do kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy,
w odniesieniu do każdego pracownika.
 
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. 

Dofinansowanie jest wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez organizację pozarządową lub uprawniony podmiot, oświadczenia o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane. Oświadczenie stanowi załącznik nr 2 do Umowy. Do składanego każdorazowo Oświadczenia należy dołączyć Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników.
 
Organizacja lub uprawniony podmiot, który otrzyma wsparcie, zobowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową, przez okres dofinansowania. 
 
Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
 
 
Jak złożyć wniosek?
  • w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego;
  • za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą: /pupwagrowiec/Skrytka ESP;
  • w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
 
Do wniosku powinny być dołączone wszystkie wymagane załączniki.

Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcietutaj
 
Informacje na temat naboru:
  • telefon: 67 /  26 21 081
  • email:  tarcza@pupwagrowiec.pl
 
 
---------------------------------------------------
Dofinansowanie jest objęte współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 2014-2020,
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
oraz Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego  na lata 2014-2020 
i/lub środków Funduszu Pracy
Informacje o publikacji dokumentu

Projekty skierowane do osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"

Projekty skierowane do pracodawców i przedsiębiorców

Zdjęcie artykułu Informacja o realizacji projektu EFS+

Informacja o realizacji projektu EFS+

"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Informacje dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz