Komunikaty
PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KLIENTÓW POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W WĄGROWCU
Rejestracja osób bezrobotnych możliwa jest wyłącznie w formach:
- pełna rejestracja elektroniczna - tzn. wypełnienie wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej na stronie praca.gov.pl, załączenie do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzenie wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłanie wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy. Dzień przesłania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z załącznikami jest dniem rejestracji;
- elektroniczne umówienie terminu do rejestracji - za pośrednictwem strony praca.gov.pl, po wypełnieniu wniosku - termin rejestracji osobistej w urzędzie jest przesyłany na adres e-mail wskazany we wniosku o dokonanie rejestracji;
- osobiście - rejestracja następuje w siedzibie Urzędu po uprzednim telefonicznym umówieniu się na wskazany termin. Rejestracji w siedzibie Urzędu dokonuje się od godz. 08:00-14:00, od poniedziałku do piątku.
|
|
Aktualności
Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wągrowcu
ogłasza III nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19
Termin składania wniosków: od 16 czerwca 2020 roku do 30 czerwca 2020 roku
Podstawa prawna: art. 15zzb ustawy z dnia 02 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020, poz.374 z póź.zm.)
Warunki ubiegania się o wsparcie
O dofinansowanie mogą ubiegać się pracodawcy będący mikroprzedsiębiorcami, małymi lub średnimi przedsiębiorcami, którzy:
- odnotowali spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, tj. zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w 2020 roku w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy roku 2019. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego
- nie zalegali w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku
- nie występują u przedsiębiorcy przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub art.13 ust.3 ustawy Prawo upadłościowe
- zatrudniają pracowników objętych wnioskiem.
- co najmniej 30% spadku obrotów – do wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika
- co najmniej 50 % spadku obrotów – do wysokości 70 % kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne w odniesieniu do każdego pracownika
- co najmniej 80% spadku obrotów – do wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Jak złożyć wniosek
- w wersji elektronicznej www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego
- w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową.
W przypadku wersji papierowej, proszę o dołączenie do wniosku 2 egz. podpisanej przez przedsiębiorcę umowy o dofinansowanie. Proszę też o zwrócenie uwagi na rzetelność i poprawność wpisywanych danych, ich kompletność oraz złożenie czytelnego podpisu na wniosku oraz wymaganych załącznikach.
Wzory dokumentów są aktualizowane przez MRPiPS, dlatego należy korzystać z najbardziej aktualnej wersji (pobierać z zakładki Tarcza antykryzysowa w dniu wypełniania / składania). Przed wypełnieniem wniosku proszę o zapoznanie się z zasadami i wytycznymi publikowanymi w zakładce Tarcza antykryzysowa – Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników (…) dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
Wzory dokumentów i zasady ubiegania się o wsparcie: tutaj
Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie we wskazanym wyżej terminie, pod rygorem pozostawienia ich bez rozpatrzenia.
Informacje na temat naboru:
- telefonicznie – 67 2621081
- mailowo – tarcza@pupwagrowiec.pl
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"
Informacja o realizacji projektu EFS+
"Aktywizacja zawodowa bezrobotnych mieszkańców powiatu wągrowieckiego (I)"