W tym roku mija 100 lat od powołania w Polsce publicznych służb zatrudnienia. Stworzono je, aby poprawić funkcjonowanie rynku pracy, by służyły pomocą osobom bezrobotnym i wspomagały ich w poszukiwaniu pracy.
Dokładnie 27 stycznia 1919 roku na mocy Dekretu o organizacji państwowych urzędów pośrednictwa pracy i opieki nad wychodźcami, podpisanego przez Józefa Piłsudskiego – Naczelnika Państwa, Ignacego Jana Paderewskiego – Prezydenta Ministrów oraz Jerzego Iwanowskiego – Ministra Pracy i Opieki Społecznej – powołano specjalne państwowe służby.
Z tej okazji Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało wyjątkową publikację – Niecodziennik Zatrudnienia. Znalazły się w nim archiwalne materiały pokazujące, jak kształtował się przez 100 lat rynek pracy, jakie wyzwania przed nim stały, ale też jak sytuacja kształtuje się dzisiaj.
Dzień podpisania dekretu 27 stycznia jest na mocy zapisu ustawy z 2010 roku ustalony Dniem Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia.